Čo vy na to...
Slovenská reprezentácia na MS v agility
2007
Slovenská reprezentácia na Majstrovstvá sveta v agility pre rok 2007 bola ukončená vyjadrením reprezentačného trénera, Ivety Lukáčovej, v zmysle, že nikto z reprezentantov ju nepresvedčil o svojich kvalitách, a preto Slovensko nebude mať na MS zastúpenie.
Mňa toto vyjadrenie veľmi nepresvedčilo a rozhodla som sa konať. Poslala som na výbor žiadosť v znení:
„Vážený výbor ASKA,
týmto žiadam o anulovanie rozhodnutia trénera reprezentácie, ktorým rozhodol o neúčasti zástupcov Slovenskej republiky na MS v agility 2007.
ODÔVODNENIE NÁVRHU
Bod 1.
Tréner reprezentácie pri výkone svojej funkcie konal v rozpore so Zápisnicou zo Zhromaždenia delegátov ASKA konaného 25. novembra 2006, článok 8 Schválenie podmienok kvalifikácie na MS pre rok 2007, bod 7 „Budú to jednodňové preteky zostavené z troch behov agility a troch behov jumping“.
Vzhľadom na skutočnosť, že dané preteky boli zostavené z dvoch behov agility a dvoch behov jumping, došlo k porušeniu podmienok kvalifikácie na MS pre rok 2007 schválených ZD ASKA a teda rozhodnutie trénera reprezentácie nie je možné pokladať za legitímne.
Bod 2.
Podľa podmienok kvalifikácie na MS pre rok 2007 mal posudzovať parkúry tréner reprezentácie p. Lukáčová.
Nakoľko parkúry posudzoval p. Glabazňa, je to tiež rozpor s podmienkami kvalifikácie na MS pre rok 2007 a teda formálne pochybenie zo strany ASKA, čo má za následok nelegitímnosť kvalifikačných behov zo dňa 23.06.2007.
ARGUMENTÁCIA
Bod 1.
V odôvodnení rozhodnutia trénera reprezentácie sa v časti o kvalifikačných behoch zo dňa 23.06.2007 píše, že ju „nikto nepresvedcil, ze je to vykon hodny na MS“.
Vzhľadom na skutočnosť, že kvalifikačné behy prebehli v rozpore s podmienkami kvalifikácie na MS pre rok 2007 (viď body 1 a 2 Odôvodnenia návrhu), je tento argument zo strany trénera reprezentácie možno považovať za bezpredmetný.
Bod 2.
Dovoľte mi citovať zo Zápisnice zo Zhromaždenia delegátov ASKA konaného 25. novembra 2006, kde sa v časti 6 Správa hlavného trénera o MS2006 píše: „I. Lukáčová ako tréner reprezentácie začala svoju správu tým, že vyzdvihla účasť slovenských reprezentantov na MS ako rekordnú, zúčastnili sa traja v kat. Large, traja v kat. Medium a dvaja v kat. Small.“ a zároveň „vyjadrila veľkú radosť nad tým, že sa konečne podarilo Slovákom mať reprezentačné dresy na vysokej úrovni, o ktorých výmenu v závere majstrovstiev mali záujem iné národné reprezentácie.”
V danej správe absentuje hodnotenie kvality reprezentácie na MS 2006, pričom tréner vyzdvihuje počet reprezentantov ako dôležitý faktor budúceho rozvoja pretekárov. Táto zložka pri rozhodovaní o kvalifikácii na MS 2007 evidentne absentuje. Je pritom zrejmé, že účasť na pretekoch so zastúpením z celého sveta, ktorých úroveň výkonov sa „rapídne zlepšila“ je jedným zo základných kameňov ďalšieho rozvoja a budúceho úspechu slovenskej agility. Je preto zarážajúce, že tréner nevzal do úvahy aj túto funkciu účasti na MS 2007.
Bod 3.
V zmysle článku 8 Schválenie podmienok kvalifikácie na MS pre rok 2007 si „Finančné náklady spojené s majstrovstvami sveta si hradí každý pretekár sám“.
Nakoľko účasť reprezentanta na MS 2007 nepredstavuje pre ASKA žiadne finančné náklady a účasť reprezentačného trénera nie je podmienkou účasti reprezentanta na MS 2007, nie sú dôvody rozhodnutia trénera pochopiteľné.
Bod 4.
Keďže rozhodnutím trénera reprezentácie v rozpore s podmienkami kvalifikácie došlo k finančnej ako i nefinančnej ujme uchádzačov o účasť na MS 2007 (poplatok za prihlášku do kvalifikácie ako i poplatky za prihlášky na preteky vynaložené za účelom splnenia podmienok kvalifikácie, atď.), je nutné poznamenať, že náklady spojené s prípadným vymáhaním danej ujmy bude musieť znášať ASKA. Na túto skutočnosť bude mať tiež vplyv fakt, že 2 členovia výboru ASKA boli po celý čas prítomní na kvalifikačných behoch dňa 23.06.2007 a mohli predísť danému porušeniu podmienok kvalifikácie.
ZÁVER
Vzhľadom na horeuvedené skutočnosti žiadam výbor ASKA o anulovanie rozhodnutia trénera reprezentácie, ktorým rozhodol o neúčasti zástupcov SR na MS 2007 a zabezpečenie možnosti zúčastniť sa MS 2007 tímom, ktoré spĺňali podmienky kvalifikácia na MS pre rok 2007 (s výnimkou kvalifikačných behov zo dňa 23.06.2007) na vlastné náklady.
Vzhľadom na blížiaci sa termín prihlášok na MS 2007 si Vás dovoľujem požiadať o rozhodnutie do stredy 25.07.2007.
S pozdravom,
Kamila Rajec“
To, čo nasledovalo, ma trochu prekvapilo... Ale posúďte sami. Nebudem Vás ovplyvňovať mojimi názormi a mienkami. Prikladám oficiálne vyjadrenie výboru.
Roman Lukáč, predseda ASKA
„Ahoj Kamila
Ja ako predseda ASKA nemam dovod anulovat rozhodnutie hlavneho trenera, vyber reprezentacie je prave na nom, nie na vybore ASKA. Pokial sa vam nepaci praca trenera reprezentacie, je treba ho na najblizsom ZD vymenit.
Bod 8 podmienok kvalifikacie vravi:
1. Počet účastníkov MS oznámi hl. tréner do 30.6.2007 výboru ASKA, pričom do úvahy sa bude brať výkonnosť tímov. Finančné náklady spojené s majstrovstvami sveta si hradí každý pretekár sám a prispieva určitou čiastkou na náklady trénera reprezentácie pokiaľ tak neurobí ASKA.
pričom do úvahy sa bude brať výkonnosť tímov. A to trener reprezentacie urobil. Zhodnotil velmi velmi nizku uroven behov nielen pocas kvalifikacie, ale aj na kvalifikacnych behoch. V pripade Kamili su to dva behy s chybami a dva dis. Ako by obstal reprezentant Slovenska s takymto vykonom na MS???????????? A to boli chyby na zonach a odmietnutia.
Uroven svetoveho agility stupa z roka na rok, bohuzial na Slovensku vykony stagnuju. Je potrebne pridat, urobit vacsiu konkurenciu medzi slovenskymi pretekarmi, aby sme mali naozaj vypravu na MS, ktora bude bojovat o bednu. K dnesnemu dnu to vidim asi tak, "je nas malo, tak sa nemusime snazit, aj tak budeme vybrani" Toto je potrebne uz vynechat, zacat viac trenovat, zvysovat vykony a potom nebude problem, aby trener repre vybral reprezentaciu. Tak sa prestante vyhovarat na nejake body a pod............ale robit agility, tak ako napriklad v cechach.
Moj zaver k tomu. Na svet patria timi, ktore vedia behat rychlo a cisto. Na svete su 4 behy a tie treba zabehnut rychlo a cisto, inak nemame sancu.
PS: reagovat na rozhodnutie trenera po mesiaci? Asi ten zaujem o repre nebol az taky velky........
A este by som rad podakoval T. Glabaznovi za korektne posudenie kvalifikacnych behov. Jeho posudzovanie skvalitnilo cele kvalifikacky zo strany trenera repre. Bohuzial vykony pretekarov nemoze ovplivnit ziadny rozhodca.“
Tomáš Glabazňa, pokladník ASKA:
„Ahojte vseci,
uvadim i ja svuj nazor na problem, ktery nastolila Kamila ml.
1) Po nahledu do stanov ASKA nevidim zadnou moznost, jak by vybor ASKA mohl anulovat, vetovat, ci zrusit rozhodnutie hl. trenera. V pravomocich vyboru tuto moznost nevidim. Naopak v cinnosti hl. trenera vidim to, ze hl. trener navrhuje reprezentaciu SR. Bez ohledu na diskusi o tom, zda Kamilinej ziadosti vyhovet chceme alebo nechceme, jsem toho nazoru, ze k tomu nemame pravomoc.
V nasej pravomoci neni ani hl. trenera odvolat ci menovat. Tato pravomoc (narozdil od jmenovani hl. rozhodcu) je vylucne pravomocou ZD.
Zaverem bodu 1) tedy konstatuji, ze Kamiline zadosti vyhovet nelze bez ohledu na nasi vuli. Ani naznak natlaku, ze budeme jako clenove vyboru muset snaset financni naklady, ktere zadatel investoval tam ci onde, nam nepomuze zmenit stanovy ASKA.
2) To, ze jsem finalove behy posuzoval ja ako rozhodca, neni v rozpore s faktom, ze ich posudzoval hl. trener. Vyber ineho rozhodcu bol dany zejmena tym, aby mal hl. trener moznost posudit dany beh komplexne a z vonku a nemusel sa sustredit na jednotlive chyby a odmietnutia na parkure.
Moja uloha na kvalifikacnych behoch samozrejme nebola klasickou ulohou rozhodcu na preteku - nestaval som svoje parkury, stavbu parkurov podla nakresu M. Liekensa alebo Y. Sommera koordinovala I. Lukacova ako hlavny trener. Hlavny trener rovnez urcoval standardni a maximalni casy. Hlavny trener zkratka posudzoval behy jednotlivych kvalifikantu z pozice hlavneho trenera a ja som posudzoval chyby, odmietnutia a diskvalifikacie na parkure. Za velmi podstatne povazuji i to, ze hl. trener posudzoval aj dobiehanie behu po diskvalifikacii. Aj z tychto dobehov si robila I. Lukacova poznamky, aj ked sa dobehy po disku na normalnom preteku rozhodcom uz neposudzuju.
Ak bola moja pritomnost, ktorou som chcel iba pomoct a umoznit hl. trenerovi vacsiu moznost pohladu a sustredenia na vykony reprezentantov, ako keby sa musel sustredit na posudzovanie na parkure, niekomu osobne neprijemna a ovplyvnila negativne jeho vykon, ospravedlnujem sa za to.
3) Vseci, ktori ste so mnou hocikedy rozoberali temu repre na MS FCI, viete, ze som jendoznacne ZA co najsirsiu ucast slovenskych pretekarov na MS FCI. Jednoznacne som vzdy chcel, aby Slovensko stavalo druzstva v kazdej velkostnej kategorii a chcel som aj to, aby hlavny trener mal moznost nominovat specialisty pro soutez druzstev a jine zas pro soutez jednotlivcu. Kdyz jsem jako pokladnik ASKA zpracovaval seznam kvalifikantu a overoval uhrady poplatku, mel jsem radost, ze jich je hojny pocet a doufal jsem, ze trener repre bude mit moznost sirokeho vyberu a ze postavime silnou repre. Tato moje vidina stastnej buducnosti sa rozplynula v okamziku, kdy na otazku hl. trenera po dobehnuti kvalifikacek odpovedalo len 5 timov (v roznych velkostnych kategoriach), ze ma stale este zaujem reprezentovat. Podle meho osobniho nazoru (ktery se nemusi shodovat s nazorem hl. trenera ani ostatnich) to byli prave ti lepsi a nadejnejsi, ktori v konecnej fazi reprezentaci odmitli nebo na kvalifikacky dokonce neprisli vubec.
Som velmi sklamany z pristupu kvalifikantu, z jejich nezajmu o reprezentaci a ako delegat v komisii FCI mam s tymto ich pristupom naozaj velky emocionalny problem.
Duvod, proc se mi tedy rozplynula vidina velkej a silnej repre, u ktorej by som dufal v uspech zejmena v soutezi druzstev v nizsich velikostnich kategoriich, neni rozhodnuti hlavniho trenera, ale rozhodnuti vetsiny kvalifikantu samotnych.
Chapu pozici hlavniho trenera ako funkci cloveka, ktory bude reprezentaciu VYBERAT na zaklade dosazenych vykonu jednotlivych tymu. Hl. trener vsak byl postaven do situace, kdy uz vlastne ani nebolo co vyberat. Mohol len nominovat tych "este stale ochotnych", nie tych najlepsich, ktori vyhrali v nejakom vybere. Takto nejde k reprezentacii dlhodobo pristupovat.
Ak bylo toto motivaciou hl. trenera k rozhodnutiu, ktore ucinil, potom tuto motivaciu osobne plne chapem.
Nicmene vsetko uvedene v bode 3) su moje osobne nazory, ktore som s I. Lukacovou nekonzultoval. Objektivne motivaci jejiho rozhodnuti neznam a neprislusi mi po ni patrat.
4) Souhlasim s Romanom, ze je plne v kompetencii nadchazejiciho ZD hlavneho trenera odvolat a menovat inu osobu. Osobne to sice budu povazovat za dalsi krok k tragedii slovenskeho agility, ale tech kroku uz se chysta tolik, ze o jeden vic nebo min .......
Vazim si prace I. Lukacove ako hl. trenera, osobne som zazil jej pracu aj pri samotnych MS a domnivam se, ze v soucasne dobe na Slovensku neni osoba, ktera by ji v tomto mohla nahradit. I toto je pouze muj osobni nazor, ktery k dane veci uvadim, prestoze rozhodnuti, ktere Iveta ucinila - nenominovat repre - je pre mna osobne neprijemne s ohladom na ciele, ktore sledujem v mojej praci v komisii pre agility FCI.
5) Osobne rovnez lituji, ze se MS 2007 nezucastni Kamila ml., ona nepatri mezi reprezentanty, kteri by odmitli reprezentovat, naopak je reprezentantkou, ktere napriklad v lonskem roce unikla nominace velmi nestastne pro zraneni psa. Momentalne vsak nemohu vyjadrit nic jineho nez
a) pochopeni Kamily ml., ze je ji rozhodnuti hl. trenera neprijemne
b) pochopeni a respekt k rozhodnuti hl. trenera, ktore bolo a je plne v jeho kompetencii
c) nadej, ze vykonnnost slovenskych timov a ich pristup k reprezentaci bude pozitivnejsi v kvalifikaci na MS 2008 ve Finsku.
Poznamka: az teraz na konci mailu mi doslo, ze o pani Kamile Rajec pisu v celem textu ako o Kamile ml., aj ked ma ona sama v svojom dokumente uvadza ako p. Glabaznu. Vzdy jsme si s Kamilou tykali, proto si dovoluji pouzit i v tomto textu jej krstne meno, dufam ze to nikoho neurazi.
S pozdravom
Tomas“
Kamila Bzdúšková, tajomník ASKA:
„Ahoj. Pridam aj ja svoj nazor. Samozrejme ako sa da ocakavat, ja vo vsetkom suhlasim so svojou dcerou. Ale suhlasila by som s kazdym, kto by protestoval proti tomu, ze na MS FCI neposielame nikoho. V Sutaznom poriadku agility SR mame v bode III. Ostatné súťaže - c) Majstrovstvá sveta FCI a vrcholové medzinárodné preteky s účasťou reprezentácie SR – Kvalifikácia – vetu „Zaradenie do reprezentácie SR určuje na návrh trénera reprezentácie výbor ASKA“. Tak mam dojem, ze vybor do vyberu reprezentacie ma co hovorit. S pozdravom Kamila“
Tomáš Glabazňa, pokladník ASKA:
„Ahojte,
nevim jestli na to jeste reagovat, ale stale to nechapem. Ano, viem ze menujeme repre na navrh trenera. Ale navrh trenera je NULA. Porad to z formalniho hlediska vidim tak, ze nam nezbyva nez nominovat NULU.
A nebo presvedcte trenera, aby dal iny navrh.
Alebo Kamila myslis, ze akoze odhlasujeme ve vyboru celu repre sami ?
napriklad budeme hlasovat aby isla a) Kamila ml. s prvym psom... kto je pro, kto je proti .... ? b) aby isla Kamila ml. s druhym psom ... kto je pro, kto je proti ? , c) aby isla Hela s prvym psom ... atd.
akoze takto ?
Myslim ze toto naozaj nejde.
Ze do toho mame co hovorit, to nespochybnujem ... ved hovorime napriklad v tejto diskusii.
Tomik“
Opäť ja:
„Vazeni clenovia vyboru ASKA,
obdrzala som Vase individualne reakcie. Nakolko som vsak list adresovala vyboru ASKA a nie jeho jednotlivym clenom, ocakavam, ze obdrzim aj oficialnu odpoved vyboru ASKA. Z tohto dovodu sa preto ani nebudem k jednotlivym nazorom clenov vyboru vyjadrovat.
Ocakavam Vasu odpoved a oficialne stanovisko vyboru ASKA.
S pozdravom,
Kamila Rajec“
Roman Lukáč, predseda ASKA:
„Ahoj Kamila
Vyjadrenie vyboru, teda vsetkych troch clenov si dostala, niet k tomu co dodat.“
Tomáš Glabazňa, pokladník ASKA:
„Vazeni vseci,
mohu-li shrnout vyjadreni jednotlivych clenu vyboru k problemu Kamila Rajec versus nominace na MS FCI 2007 ucinim to asi takto:
Roman - nesouhlasi se stiznosti, podporuje postup trenera repre
Kamila - souhlasi se stiznosti, nicmene nenavrhla konkretne, co mame jako vybor ucinit, odhlasovat, atd.
Tomik - respektuje rozhodnuti trenera, stiznost povazuje za plac na spatnem hrobe, protoze vybor s tym aj tak nemoze nic urobit.
abychom tuto vec uzavreli, zadam vas tedy oba (kolegy z vyboru), abyste se vyjadrili
a) ze mate nejaky konkretni navrh, o kterem budeme ve vyboru jednat, schvalovat ho, atd. v teto veci.
b) ze takovy navrh zadny nemate.
me osobni stanovisko je bod b) ... tedy ze zadny navrh jak nakladat se stiznosti ci zadosti Kamily Rajec ja osobne nemam. Oduvodneni meho stanoviska naleznete v moji prvni reakci na mail Kamily Rajec.
Prevazi-li bod b), poprosim Romana, aby jmenem vyboru odpovedel Kamile Rajec v tom smyslu, ze vybor jeji zadost vzal na vedomi, nicmene se rozhodl ji neprojednavat, nebot nam neprislusi menit rozhodnuti hlavneho trenera.
Padne-li konkretni navrh od nekoho z vas dvou, schvalime ho nebo zamitneme a pote poprosim Romana, aby vysledek naseho rozhodovani rovnez oznamil stezovateli.
byl bych rad, kdyby cela vec byla ukoncene co nejdrive, dekuji vam obema za pochopeni.
S pozdravem
Tomik“
Roman Lukáč, predseda ASKA:
„Ahojte clenovia ASKA
Uz sme sa vsetci vyjadrili a uz ma naozaj nebavi riesit tuto vec, ktora ma jasny verdikt trenera repre. Jednoducho ludia v kvalifikacii dosiahli slabe vykony, ti, co boli ako tak dobri, odstupili a ostatni.....Preto bolo rozhodnutie Ivetky take ake bolo. Nechapem protesty, pochopil by som, keby clovek ukazal, ze na to naozaj ma. A ako dopadli vysledky na EO uz vsetci vieme, velmi podobne kvalifikackam. Preto nemam dovod, ani moznost menit rozhodnutie trenera repre.
Ked by som hlasoval v Tomikovom navrhu, tak urcite bod b. + nesouhlasi se stiznosti, podporuje postup trenera repre“
Kamila Bzdúšková, tajomník ASKA:
„Ahojte. Nema zmysel, aby som cokolvek pisala, uz aj tak prevazil bod b).
ALE... Minuly rok sme zviditelnovali Slovensko aj za cenu vynimiek, pretoze sa to pokladalo za cenne skusenosti a motivaciu do buducnosti, tento rok uz nie. Na svet slovenski pretekari doteraz chodili najma zbierat skusenosti, porovnat sa s tymi najlepsimi a zistit ako sa beha vo svete. Pretoze spicka sveta k nam na nase preteky este dlho nezavita. Zistit, co nove sa v sposobe vedenia na parkure objavilo a osvedcilo, co prinasa vysledky. A velmi ma zaujima zhodnotenie tohtorocnej kvalifikacie hlavnym trenerom na najblizsom ZD. Kto splnil aspon kvalifikacne podmienky, koho Roman mysli tym „...ti, co boli ako tak dobri, odstupili...“, kedze na kvalifikacnych behoch nikto hlavneho trenera nepresvedcil... A najma ako mieni hlavny trener z titulu svojej funkcie prispiet k zvyseniu vykonnosti zaujemcov o reprezentaciu. Kamila“
Toto je všetko, čo bolo k tejto téme napísané. Ponechávam priestor na vyjadrenie Vašich názorov. Ďakujem.
Komentáře
Přehled komentářů
jeden rok repre pohrdas aten druhy places ze nejdes tak toto nechapem
SLOVENSKO NA MS 2007
(Jirka, 30. 9. 2007 22:37)aaa vootom to je,néé?Jasně,že příští rok už Slováci chybět nebudou aspoň vto doufám.Majťě sa !!!Hawk.
SLOVENSKO NA MS 2007
(Jirka, 30. 9. 2007 22:25)|Pro Ivana a spol:Nerad se montuji do takových debat,ale když to tu tak sleduji,tak jedině Lukáčovci do dneška něco dokázali, a tak si myslím,že Vy jste proti nim trochu malé piva, a až něco dokážete ,krom těch blbých keců na fóru,tak pak se tu můžete zapojit do diskuze,jinak být Vámi tak raději makám se svým psem který pak něco ukáže,než tu psát nějaké drby.Hawk.
pre pome
(človek ktorý vie o čom hovorí, 28. 9. 2007 14:06)milý pome ak si si nevšimol tak tu sa nikto nepchá lukáčovcom do zadku...tu sa jedná o tom, že niekto porušil niečo čo pred tým schválil a posral to a nemá právo byť repre trénerom lebo pokial by bol dobrý tak by poslal na majstráky dakoho aby reprezentoval slovensko avšak je možné, že niekto z jeho okolia a jeho vytipovaný človek nesplnil podmienky a on/a si povedal, že ked nejde on nepôjde ani nik iný...to je môj osobný názor
nezaujaty nazor
(Ivan, 25. 9. 2007 12:28)
zdravim,
i ked mame agility v rodine, okolo mna sla tato "problematika" len tak zlahka ale dost ma zaraza tento pristup trenera k "svojim zverencom".
NECHAPEM ako moze mat reprezentacny trener nazor, ze NEPOSLEME reprezentaciu, predsa ucelom majstrovstiev sveta je ziskavanie skusenosti, novych kontaktov, ucenie sa od lepsich (z vyjadreni co som tu nasiel som usidil, ze na umiestnenia zatial SVK nema)! a kde inde sa ziskavaju lepsie skusenosti ako na podujatiach svetoveho rangu? a preco sa asi nekonaju majstrovstva sveta na SVK? lebo nikto o SVK NEVIE a nedozvie sa o nej pokial nebudu chodit zastupcovia Slovenska reprezentovat...a co ked skoncia posledny? no a? ale boli by tam, boli by bojovali za svoje farby a urcite by spravili maximum pre dosiahnutie najlepsich vysledkov! ved ked sa tam kvalifikovali, tak predsa nieco vediet musia...a ze sa niekto na jednom preteku diskne...aj majster tesar sa obcas utne...
a repre trener co sedi doma a odmieta vyslat vlastny team na majstrovstva? JEDNA VELKA HAMBA A ZALOSTNY SMIECH! preboha ako chce taky trener viest dalej repre ked neziskava dalsie skusenosti? nema kontakt so zahranicim? nerozprava sa s trenermi? naco tam je? len nato aby si mohol do "zivotopisu" napisat, ze bol(a) som trener SVK repre? toto nie je uz na smiech, ale na zaplakanie...a to ze "ti lepsi" sa odmietli zucastnit, mno, nedivim sa, s takouto "podporou" od hlavneho trenera by som sa nato aj ja z vysoka vys**l...to je moj nezaujaty pohlad na vec...tak a teraz sa idem este "vykecat" na stranku ASKA (kedze ako som usudil je to taka oficialna stranka SVK repre)...mno uvidime reakcie ak vobec nejake budu :-)
zacina sa mi toto agility pacit, tusim si aj ja nejakeho psa zaobstaram...aj ked mozno len plysaka :-)
Komentár k danej sytuácii
(Anonym, 14. 8. 2007 15:03)Viete ja Vám poviem len jedno agility nikdy nebude fungovať ked si určitá skupina ľudí z toho urobí vlastný šport a špás. Myslím si, že pokial niekto splnil dáke tie požiadavky ktoré boli dané nikto by nemal mať právo zakazovať mu aby sa zúčastnil niečo takého ako sú MS 2007, ved ten daný hl. tréneer ich predsa pred tým schválil.A ak boli porušené niektoré dohody je asi každému jasné, že rozhodnutie hl. trénera je neplatné.
Co ja na to....?
(Kristina+Biski, 14. 8. 2007 14:28)Co ja na to? Na tuto otazku som odpovedala na agilitackom fore. Tu iba dodam, ze mi je velmi luto a do placu nad ubohostou poniektorich ludi, ktori sa tituluju agilitakmi.
Čas na zmeny
(Eva Lengyelová, 12. 8. 2007 17:45)
Ahoj Kamilka,veľmi ma mrzí situácia, ktorá nastala ohľadne výberu slovenskej reprezentácie na MS 2007. Najhoršie na tom je, že ani ja nie som bez viny: Pred niekoľkými rokmi sme v Nitre na Zhromaždení delegátov odsúhlasili veľké právomoci a nezávislosť pre hlavného trénera. Svojím hlasom sme vložili do jeho rúk obrovskú dôveru, ale i zodpovednosť. Celú tú dlhú dobu som si bola vedomá toho, že Iveta tieto právomoci nevyužíva. Tento rok sa situácia otočila o 180 stupňov – Iveta ich ZNEUŽILA.
Takže to tie správne ruky neboli....
A ešte reakcia na citát z Ivetinho vyjadrenia:
Ako to urobit??? Je len jedna cesta, ze si nechaju viac poradit ostatny treneri, cakam prave Kamila od teba, ze mi v tom pomozes, hlavne preto, ze ty budes aj nadalej vo vybore.
Vyjadrím sa za MKA Ister Bratislava: našich trénerov Iveta nikdy odborne neviedla, nič im na žiadnych oficiálnych trénerských stretnutiach neradila a možno preto ani nevie, že Kamila v našom klube trénerskú činnosť nevykonáva.
prispevok
(Lucia, 9. 8. 2007 16:19)
Ahojte, po precitani "clanku" i komentarov ma vela veci udivilo. Niektore komentare ma velmi prekvapili:( .....ale odhladiac od toho hlavne ma sklamal den kvalifikacie. Zial, vobec to nevyzeralo ako kvalifikacia na MS. Nalada bola uvolnena, ziadne stresy a aj napriek tomu okrem timov v small, ktore sice s chybickami ale dobehli, prevladali v ostatnych kategoriach diskvalifikacie.
Aj napriek tomu mi je luto, ze tento rok nikto na MS zo Slovenska nejde. Aspon na EO sa tento rok islo.
Drzme si palce, aby nam to krasne behalo a o rok bola repre!:)
P.S.: Ada s Aminou na MS neplanovala ist!
príspevok
(Mirka Antalová, 9. 8. 2007 13:35)Dovolím si vyrušiť túto diskusiu ... AD1 keďže dochádzalo k omylom len malé ujasneniem niesom autorom príspevku číslo 1. AD 2. rada by som podotkla, že na situácii, ktorá vznikla majú podiel takmer všetci ludia prihlásení do kvalifikácie, a aj ja mám nemalý podiel na tom ako "repre" 2007 skončila. Verím tomu, že Iveta mala veľmi ťažkú úlohu a to ako sa rozhodla je jej vec ako trénera repre ...
Politování
(Míša Dvorská, 9. 8. 2007 8:32)
Tak to vs slovaky fakt lituju, ze nemuzete jet....
Myslim ze od nas by se proste vybrali nejlepsi z tech co by tam byli a jelo by se. A ne ze trener repre rekne ze na to nemaji a tak nejedou. KDo to je vubec trener repre??? Z nazvu bych rekla, ze trener, ktery bude trenova repre zavodniky na MS... a ne ze si vybira a sam stanovuje pozadavky... pozadavky by meli byt klubem stanoveny dopredu a ne si je stanovovat az trener repre.
Doufam ze to takle tedy funguje, ze jsem se nesekla.
Pokud je to tak jak pise Renata, tak to je fakt prasarna. A mela jsem tedy lepsi mineni o nekterych lidech:-( Kteri me takto velmi zklamali...vzhledem k tomu, ze k nam jezdi docela casto a vsichni si o nich mysleli ze jsou fajn...
Jak to vidím z čech...
(Renata, 8. 8. 2007 22:53)
Ahoj Kamilko. Dovoluji si připojit svůj názor. Nechci šířit informace typu jedna paní povídala, ale hodně se mluví o tom, že jelikož nechtěl jet nikdo z Pedigree, nechtělo se jet tak dalekou cestu ani Ivetě (škoda, že na to letos nemá ani nikdo z Lukáčovců, to by se zcela jistě jelo). Kdybych byla na Tvém místě, určitě by mě to hodně rozhořčilo a taktéž bych proti takovému postupu protestovala. To že to Romana nebaví řešit a není schopen poslat Ti ani oficiální vyjádření se snad nedá ani komentovat.
Nechci ani domyslet jak to bude se Slovenskou repre příští rok, když se má MS konat ve Finsku. Cesta ještě delší a rozhodně o dost horší...větší finanční náklady...
Možná by měl slovenský klub hledat spíše možnosti, jak to udělat, aby si reprezentanti nemuseli platit veškeré náklady sami a ne jim to i tak znemožňovat. Čeho se výbor bojí? Budete jim dělat ostudu?? Kolik let jste posílali na MS týmy aniž by se někdy umístili? Je trochu do očí bijící, že je to zrovna letos jinak. Výbor by měl podporovat reprezentanty i pokud mají pocit, že na tento výjezd nemají dostatečné prostředky, snažit se jim pomoci, sehnat sponzory a snažit se reprezentovat Slovensko. Škoda je takových týmů jako Adély Kružinské (která byla 3. na EO), Hely Potfajové se skvělým Bennym, a určitě i Tvé Arin a Angie. Rok je pro každý tým dlouhá doba. A pokud vynecháte i Finsko, co bude potom? Pes zestárne rychle a proti větrným mlýnům se špatně bojuje. Ale nevzdávej se.
Môj názor
(Mirka, 8. 8. 2007 21:19)
Som veľmi rada Kamila, že si sa ozvala. Osobne s tebou súhlasím, ale som si vedomá toho, že ešte neprišla doba na zmeny.
Chápem tvoje rozčarovanie lebo si do kvalifikačiek vrazila veľa energie a peňazí rovnako ako mi ostatní.
To, že sa u nás na slovensku v agility meria dvojakým metrom si už asi zistila (viď filozofia minuloročnej reprezentácie na MS kde boli určite všetci psi na svetovej úrovni :))
Kamila si mladá a energická. Nedaj sa. Len tým, že sa človek bude pýtať a nebude držať hubu a krok ako je u nás v agility zvykom, dosiahneme aj u nás časom nejaké zmeny.
Ľady sa pohnú a bude aj hrmieť.
Ver tomu.
P.S.
Inak by ma zaujímalo ako chce Iveta podporiť budúcoročnú účasť na MS keď teraz všetkých vyhádzala :)
Je to zaujímavá taktika :)
kamila na ms
(kamila na ms, 1. 12. 2007 8:26)